KELUARGAKU

family galery

Thursday, July 23, 2009

RAMADHAN BAKAL MENGETUK PINTU KITA

Alahamdulillah....Ramadhan yang telah kita tinggalkan dan rindui sejak setahun yang lalu bakal datang lagi menjenguk kita. Pintu-pintu amalnya yang terbuka bentang luas itu bakal menyemarakkan lagi kesungguhan kita untuk terus beribadah. Sesungguhnya bila tiba detik itu, kita antara makhlukNya yang patut menadah tangan bersyukur kerana masih lagi dipinjamkan nyawa dan dibekalkan nafas agar dapat terus menunaikan pintaNya selagi berpijak di alam ini.
Saat sebegini sememangnya mengingatkan kita tentang kepergian orang-orang yang tersayang dalah hidup kita. Bagiku, saat-saat beginilah yang amat dirasakan olehku yang telah kehilangan kekanda sulungku semenjak 1991 serta ayah tercinta sebermula 2004 lagi....... Sesungguhnya rindu ini terlalu hebat buat diriku... Namun aku mungkin juga seperti insan lain atas tebaran bumi ALLAH ini masih dikelilingi oleh insan-insan tersayang lain yang bisa menemani kita di saat-saat kita memerlukannya. Justeru, jadikanlah Ramadhan kali ini bukan sahaja untuk mendoakan kesejahteraan bagi yang telah tiada, malahan juga untuk terus merafak syukur kerana masih dikurniakan insan-insan yang bermakna dalam hidup kita.
2009 bukan lagi 1990-an, kita telah semakin dewasa dan matang dalam melayari sebuah kehidupan. Semoga kematangan ini akan menjadikan kita insan dan bukannya manusia seperti sebelumnya.

0 Comments: