KELUARGAKU

family galery

Wednesday, September 16, 2009

Akhirnya Mariam mengadap ILLAHI

Di mana pun jua kita berada, nescaya suatu hari nanti kita akan kembali kepadaNYA. Begitu jugalah halnya dengan arwah Mariam yang sudah berpuluh tahun berkelana ke Korea, akhirnya memenuhi janji Allah s.w.t, kembali jua ke pangkuanNYA. Pelbagai telahan dan anggapan bermain di minda manusia ketika ini. Atas nama manusia kononnya, mereka memberi tafsiran yang pelbagai tentang status agamanya dan apakah beliau layak dikebumikan secara islam. Apapun, sebagai manusia kita sepatutnya melakukan yang terbaik dan selebihnya kita serahkan sahaja kepada yang Berkuasa. Janganlah kita berpolemik tentang sesuatu yang bukan dalam lingkaran jangkauan pemikiran kita, marhaen biasa yang sememangnya penuh dosa dan noda.

Marilah kita sama-sama pergunakan masa yang ada dalam bulan mulia ini untuk mencari keredhaanNYA. bukankah itu lebih baik dari menghabiskan masa dengan perbuatan dan tindakan yang sia-sia. Usia makin mengesot pergi, kulit sudah semakin mengendur. Apa lagi yang kita inginkan dalam hidup ini ?

Berbalik kepada perjalan hidup seorang insan kerdil bernama Mariam, alhamdulillah akhirnya bumi Malaysia yang tercinta ini menjadi tempat persemadiannya. Moga rohnya tenang di sana. Kepada anak-anak beliau, kita harapkan tabahkan hati dalam menerima ujian Allah ini. Doa haruslah terus dikumitkan agar rohnya diterima disisi Allah.....Amin

0 Comments: